My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
There's HELL In Hello & There's GOOD in Goodbye . That's Why You Shouldn't Be Afraid Of Goodbye But Be Careful With Each of Hello .

Monday, June 27, 2011

Malam =(



Malam ? Malam biasanya akan menjadi saat yang ditunggu-tunggu oleh suma orang .
Mungkin untuk santai bsama keluarga .
atau sekadar melepak bersama kawan-kawan .
Ye la , siang dah penat bekerja .

Tapi bila malam semakin larut ,
ada yang sudah lena beradu bersama pasangan .
ada juga yang masih melepak dgn teman-teman .
Malam umpama siang =)
waktu itulah gerak langkah panjang .
bermacam di kotak fikiran
* danau
* uptown
* stadium
* dataran
* tepi laut
atau sekadar sukat jalan menghabiskan masa malam yang panjang .

tapi aku ? Aku takutkan malam .
malam bagi aku adalah 1 kesunyian .
bila jam di tangan melewati senja , aku mulai risau .
aku mahu cepat-cepat siang .
aku mahu malam lekas berlalu pergi .
mungkin aku menghidap NOCTIPHOBIA ?

Tapi dulu aku sukakan malam .
aku mahu siang cepat berlalu
supaya malam aku boleh sukat jalan
berjalan dgn kawan-kawan .

Setiap malam , susah untuk aku lelapkan mata .
Bila aku dah berbaring ,
Satu persatu cerita silam muncul .
si Polan , si Polan ,
tetiba merubah mood aku untuk marah-marah
untuk menangis
Lalu lekas-lekas aku berisgtifar
dan berdoa
aku mahu malam cepat berlalu .

aku tidak mahu membenci si Polan itu
baik si Polan ini
Dan si Polan - si Polan yang tak terhitung jumlahnya
Aku mahu ketenangan hati .
Aku tidak mahu mereka terus mengganggu malamku .

Aku tidak mahu menjadi Alya yg hipokrit
Alya yang tiada lagi 'Alya' dalam dirinya
Alya yang kosong seolah-olah dalamannya sudah terjatuh
dari tempat tinggi .




Hari ini malam akan datang lagi
Dan harus kulalui 'malam' ini seperti malam-malam sebelumnya
Aku harus tabah .

KAU HARUS TABAH , ALYA ! =(

No comments: